המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: אקטיביזם ייעוצי שפוגע בנו

    "לאקטיביזם ייעוצי יש מחיר. כמו שיש לאקטיביזם שיפוטי. כמו שבית המשפט העליון שילם מחיר על אקטיביזם שיפוטי כך גם מערכת הייעוץ המשפטי לממשלה שילמה ומשלמת מחיר על אקטיביזם ייעוצי"
    שלמה בן יוסף No Comments on המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: אקטיביזם ייעוצי שפוגע בנו

    אמר: העובדה שיש לי כיפה לא אומרת שאני מייצג את הציבור הדתי לאומי בדיוק כפי שלא הייתי מצפה ממשנה ליועץ המשפטי לממשלה שגדל בשומר הצעיר לייצג ציבור מסוים במשרד היועץ המשפטי

    צילום: flash90
    "לאקטיביזם ייעוצי יש מחיר. כמו שיש לאקטיביזם שיפוטי. כמו שבית המשפט העליון שילם מחיר על אקטיביזם שיפוטי כך גם מערכת הייעוץ המשפטי לממשלה שילמה ומשלמת מחיר על אקטיביזם ייעוצי"
    9:22
    21.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on אכיפה בררנית מקוממת: כתבי אישום אך ורק נגד חרדים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (א) קיימה המועצה האזורית שומרון יחד עם לשכת עורכי הדין את יום העיון של לשכת עורכי הדין. זאת כחלק מהפעילות לחיזוק קהילת המשפטנים בשומרון שהיא מהגדולות בארץ יחסית לאוכלוסייה.

    בכנס התייחס המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי להתנתקות ולקונפליקט אתו הוא מתמודד בהיותו חובש כיפה ואמר: "העובדה שיש לי כיפה לא אומרת שאני נמצא במקום שאני נמצא כי אני מייצג את הציבור הדתי לאומי. אני לא נבחר ציבור אני עובד ציבור. בדיוק כפי שלא הייתי מצפה ממשנה ליועץ המשפטי לממשלה שגדל בשומר הצעיר לייצג ציבור מסוים במשרד היועץ המשפטי. עם זאת הוא סייג: "אני לא אומר שאני פועל במנותק מהערכים עליהם גדלתי".

    נזרי התייחס גם לפרשות האחרונות בהן הוטחה ביקורת על המעורבות המוגזמת של היועץ המשפטי לממשלה בנושאי מדיניות ואמר: "לאקטיביזם ייעוצי יש מחיר. כמו שיש לאקטיביזם שיפוטי. כמו שבית המשפט העליון שילם מחיר על אקטיביזם שיפוטי כך גם מערכת הייעוץ המשפטי לממשלה שילמה ומשלמת מחיר על אקטיביזם ייעוצי".

    נזרי גם התייחס להחלטה להוציא מחוץ לחוק את ארגוני המעטפת המסייעים לטרור, והסביר מדוע הוצאו מחוץ לחוק התנועה האסלאמית ועוד ארגונים מסוגה".

    יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ציין את המעמד המשפטי המחפיר של תושבי יו"ש ואמר: "כיום המעמד המשפטי של תושבי יו"ש הוא בלתי נסבל. אנחנו חיים תחת שלטון צבאי ומהסיבה הזו מבחינות רבות אנחנו אזרחים סוג ב'. אנחנו ראשונים בחובות ואחרונים בזכויות. המשמעות היא למשל שלקח לאלוף 10 ימים לחתום על חוק היטל הבצורת שהוא חובה ושנתיים לחתום על חוק הלוחות הסולאריים שהיא זכות של תושבים. עד שחתמו הסתיימו המכסות. אנחנו מצפים מהממשלה והמערכת המשפטית לסייע לנו לשנות את המצב המשפטי של תושבי יו"ש.



    0 תגובות